acties

Kaarsenactie voor Oekraïne

De donkere avonden zijn weer aangebroken. We maken het weer gezellig in onze huizen, we laten de lichtjes branden en steken de kaarsjes weer aan. Niet zo heel ver hier vandaan is er nog steeds de oorlog in Oekraïne. Mensen op de vlucht wonen in kapotgeschoten huizen of leven ondergedoken in de schuilkelder en gaan een winter tegemoet waarin het heel koud kan zijn. Zonder verwarming, niet voldoende stroom en water, leven met angst: “Ben ik er morgen nog?”

Willy Dekker (Vollenhove) en Willy Weijs (Sint Jansklooster) zijn, samen met Stichting Dorotty Oekraïne en Stichting Kinderen in Nood, een actie gestart om mensen in Oekraïne een licht te brengen in deze donkere tijd. Door middel van een kaars, als teken van licht en warmte, willen ze de mensen daar laten weten dat wij aan hen denken en voor hen bidden.

Op 1 december vertrekt er een vrachtwagen met hulpgoederen richting Oekraïne, zodat de kaarsen in de eerste week van december kunnen worden rondgedeeld.

U kunt uw kaars(en) tot en met 28 november inleveren op de volgende adressen:
Willy Dekker, Productieweg 5, Vollenhove, na 18:30 uur
Tiny v.d. Linde, Bovenkruier 2, Sint Jansklooster, tussen 17:00 en 19:00 uur
Roeli Getkate, Vossenkamp 56, Sint Jansklooster
Femmy ten Napel, Hasselterdijk 37, Zwartsluis, tussen 16:00 en 20:00 uur
De Poort, Singel 16, Zwartsluis, op woensdag en vrijdag van 09:00 tot 12:00 uur
Janneke Verhoek, Slinger 45, Genemuiden

Let op: de kaars moet zelf kunnen staan (stompkaars).

U kunt ook een gift overmaken op IBAN NL07 RABO 0117 3880 68 t.n.v. Stichting Dorotty Oekraïne onder vermelding van “kaarsenactie”.

Doet u/doe jij mee om kaarsen te verzamelen voor mensen die leven in een donkere tijd?

Jaarlijkse verkoop op 1 en 2 december 2022

De afgelopen twee jaar hebben wij door de coronamaatregelen een online verkoop georganiseerd i.p.v. onze gebruikelijke 2-daagse verkoop. Online hebben we snert, bruine bonensoep, notenkoek, speculaas en advocaat verkocht.
We hopen in 2022 onze gebruikelijke verkoop op donderdag 1 en vrijdag 2 december te organiseren. Tijdens deze - altijd druk bezochte - verkoop, verkopen we o.a. bloemstukken, kerstartikelen, diverse lifestyle artikelen, matroesjka's, kaarten en zelfgemaakte lekkernijen zoals speculaas, soep en advocaat.

Jaarlijkse verkoop Jaarlijkse verkoop Jaarlijkse verkoop

Samen eten (datum is nog niet bekend)

Wij organiseren jaarlijks een stamppotten- en toetjesbuffet. Begin 2020 hebben we dit voor het laatst georganiseerd. Door de coronabeperkingen is dit de afgelopen jaren niet doorgegaan. Wij hopen dit in 2023 weer te kunnen organiseren.

Samen eten Samen eten Samen eten

Kader